Samen is alles makkelijker!

Begeleiding thuis

Met onze begeleiding thuis bieden we ondersteuning bij jou thuis of voor thuis. Daarbij maakt het niet uit hoe oud je bent. Ook niet of je een gezin hebt, zelfstandig woont of bij je ouders woont. Wij staan voor je klaar!

Wooncoaching en ambulante begeleiding

Je hebt begeleiding nodig bij de dingen die je lastig vindt. Bijvoorbeeld omgaan met geld of het huishouden doen. Maar je wilt niet geholpen worden bij de dingen die je prima zelf kunt. Die eigen regie is belangrijk. Samen bespreken we waar je begeleiding bij nodig hebt. We maken samen een plan en bedenken doelen waaraan gewerkt gaat worden. Wij luisteren naar je en helpen je zo zelfstandig mogelijk je leven te leiden. Om gelukkig te zijn. Daarom zoeken we ook een begeleider die bij jou past en waar je een klik mee hebt. De begeleiding vindt bij je thuis plaats op een moment waarop het jou uitkomt.

Een kind opvoeden en verzorgen is leuk, maar soms ook best lastig. Misschien is je kind heel brutaal of slaat hij zijn kleine zusje. Misschien moet je de hele tijd met hem spelen, omdat hij zich anders zo verveelt. Of wil hij altijd bij jou in bed slapen terwijl je dat niet wilt. Je kunt ook tegen problemen aanlopen doordat je kind een beperking heeft. Denk aan een verstandelijke beperking, ADHD of autisme. In al deze situaties willen wij je helpen met opvoedingsondersteuning.

Bij opvoedingsondersteuning kijkt een ervaren hulpverlener mee in je gezin. Hierdoor leer je je kind beter begrijpen en krijg je praktische tips. Of de begeleider doet dingen voor, die je later zelf kunt toepassen. Soms is het goed als een hulpverlener opnamen van je maakt en die samen met jou terugkijkt om je te laten zien wat je al heel goed doet. Dit heet video home training.

Vaderclub

Speciaal voor vaders is er de vaderclub. Daarin staan vragen over de opvoeding centraal. Om de twee weken komen jullie een avond bij elkaar om andere vaders te leren kennen, ervaringen uit te wisselen en samen over lastige vragen na te denken. En vooral om vol met tips weer naar huis te gaan.

Moederclub

Speciaal voor moeders is er de moederclub. Daarin maak je nieuwe vriendschappen, leer je van elkaar en doe je samen gezellige dingen. Gewoon omdat je het als moeder en vrouw niet alleen hoeft te doen.

Kookclub

Of je nu later helemaal op jezelf gaat wonen of in een groep; het is belangrijk dat je voor je jezelf of je huisgenoten kunt koken. Een eitje bakken voor op brood, een zomerse salade maken of een pan macaroni op tafel zetten. Je leert het allemaal tijdens de kookclub. Super gezellig: je leert ook andere tieners kennen.